tant i förtid tror jag att jag har blivit?

Min dag har varit lugn.
Åkte till mamma och pappa så fort jag vaknade för att vara lite hundvakt. Satte mig och läste en sjukt bra bok på altanen Men efter ett tag när Margit och Märta höll på att riva hela huset insåg jag att det var dags för en runda så att dem fick bränna lite energi. Malte och Malou gick också med. Ett helt företag med 4 doggar ska jag säga. eftersom Malou efter ett tag satte sig och vägrade gå och bara skrek när jag gick så fick hämta henne för att bära henne 10 m och sedan skulle hon ner, gick 20 m och satte sig och skrek igen. Det visade sig att hon hade en kvist satt fast i rumpan och det passade sig inte för den unga damen. När den var orttagen var det full sprutt igen. Efter det ännu mera läsning tills pappa kom hem. Då for jag själv hem för att städa hela lägenheten. Icke roligt med böhövligt.

Precis när jag blev klar kom Fredrik hem som gjorde mat. GOTT. inte ätit på hela dagen. Tyvärr vart jag förslöad och har inte kommit i min dusch en utan fastnade här istället. Är sjukt trött hela tiden... Men snart så ska jag in i duschen sen kanske en till runda med doggsen? Passa på nu när det är sol.

Förövrigt har ingenting hänt idag. Ungefär som vanligt. ska ladda krafterna för imorgon blir det jobb i någon timme.


Ha en bra eftermiddag got folk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: