Julafton.

Våran jul började med att när Minella vaknade så satte vi oss alla i våran säng med hennes julstrumpa så öppnade hon sin första julklapp som var en bok. Efter det raket duschade vi alla och jag drog fram dammsugaren och fixade det sista så man skulle komma hem till fint på kvällen.

klockan 13:00 var vi hos mina föäldrar där även Lelle, min moster sus, kusin Jimmie, farmor, farfar, och farbror glenn befann sig. Vi åt god mat och öppnade sen en massa klappar. Minella fick massor som nallar, kläder, en bob, en sacosäck, dockorr, böcke klossar och allt möjligt kan omöjligt minnas allt hon fick. Jag fick min älskade förvaringlåsa jag länge velat ha och en massa pyssel så jag kan rita egna tavlor. Fredrik fick ännu en bil. Tillsammans fick vi även ett present kort på SF.

Efter det for vi till Fredriks föräldrar och hela stora släkten befann sig, även Fredriks farmor och det var jätte trevligt att få träffa henne. Där vart det ännu mera god mat och en massa annat gott till efterätt. Vi öppnade julklappar i mängder och Minella fick bland annat säng kläder, klossar, en dockvagn, böcker,  en tavla, sockor, och en massa massa annat roligt som jag omöjligt kan komma nu på stört. Jag fick en hjärt tavla som man kan sätta i och sockor. kort i Fredrik fick en tröjja, presentkort och massa massa, vi tillsammans fick en till älsklings förvarings låda som vi älskar fast denna var i en annan storlek så det var ju perfekt. vi fick även tillsammans ett presentkort. vi fick massa mer men jag kommer fan inte på det just nu hur mycket jag än tänker. Förlåt för det.

Av oss fick Minella massa leksaker, böcker, ett aktivitetsbord. (jag minns inte ens själv vad vi köpte för leksaker till henne) Margit och Märta fick en puff och Märta fick ett täcke. alla gullisar

Jag har helt enkelt inte koll på allt vi fick då det var i mängder och när jag försöker komma på allt så blir det bara svart för det var så mycket. Förlåt och jag glömt nämna någonting. Tack för allting som jag, Fredrik och minella fick. Det var otroligt uppskattat och vi vart jätte glada.

När vi kom hem åkte julgranen ner då jag helt enkelt behövde platsen där den stod. Sen började problemet. Jag är otroligt noga med att alla saker ska ha en egen plats. Till och med TV dosorna har en egen plats där dem ska ligga. Jag vill ha ordning helt enkelt. och det var ju inte det lättaste. hur jag vände och vred på allt för att det skulle få plats, det var svårt. Nu har allt i alla fall en plats och jag hoppas allt Minella snart slutar med sin gåstol då den är ivägen. Fick även ta bort hundarnas fristad där dem får vara ifred då Minella inte får vara där. Har fått sprida ut deras grejjor men har lagt buren i hallen där dem i alla fall kan komma undan från huliganen om dem vill det. Nu är det så fint hemma och jag är jätte nöjd över hela dagen som var.

Tack för allt min familj och Fredriks familj. Älskar er alla. <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: