Jag skulle behöva sova lite.

Efter frukosten vart jag sjukt trött. Skulle LÄTT kunna gå och lägga mig och sova en skvätt, skulle behöva det också då jag inte sovit så många timmar de senaste dagarna. Men jag ska inte gå och lägga mig, jag ska åka och rida. Ska snart dra på mig mina alldeles för små ridbyxor och åka till mamma och leta upp mina ridstövlar som jag hoppas jag kan ha ännu? Det borde jag ju kunna. Min hjälm bhöver jag inte leta efter för den hittade jag här hemma.

Jag har i alla fall fått en del nytta gjort idag och det känns skönt. Då kan jag gå och lägga mig med gott samvete ikväll, har svårt för at somna om jag bara degat hela dagen fast jag älskar att dega.

Minella är en glad prick idag och det gillas. För igår kväll var hon inte lika glad. Hon var sådär helt galet ledsen och jag fann ingenting som passade damen (det är så sällan det händer typ 4:e gången på 7 månader). Efter en massa skrik så fick hon vara med min mamma och laga mat och det var tydligen så intressant att hon glömde att hon var ledsen, tiggde en massa stekt potatis och sedan var hon glad resten av kvällen. Hon sprang emellan oss och tiggde potatis.

Nu när min älskade Margit blitt frisk så är Märta dålig istället. Hon har sovit med Fredrik hela dagen. Hoppas hon blir pigg snart min lilla fjärt.

Nej nu ska jag dricka kaffe satt jag inte somnar i bilen sen.
Puss.




Sommaren 2007.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: