Otroligt klantigt skrivet.

När man läser häst annonser där det låter alldeles för bra för att vara sant och dessutom till ett billigt pris och längst ner i annonser står det att hästen säljs för att man inte har råd att ha den kvar men kan tänkas byta mot en annan häst.

Sånt får mig att dra öronen åt mig. Hur ska man ha råd för denna "nya" häst om man inte har råd för den man har? Vad är det som gör den hästen billigare i drift och vad är det som gör den man säljer dyrare? nej det är någoting jag tycker är otroligt klantigt skrivet i en annons. Klart man börjar fundera över vad det är för "fel" på denna häst. Kanske bättre då att skriva som det är. tex, det är en duktig och trevlig häst men som jag tyvärr inte passar ihop med och därför förtjänar han att få komma till någon som han passar bättre ihop med.

Nej sådant förstår jag mig verkligen inte på. Vad tänkte du där liksom?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: