Hundutställning mer Mira

Varit på hundutställning med Mira och Milli idag och för första gången slog jag mamma på en hundutställning. Faktiskt lite skönt att få vara lite ytlig och känna att mina hundar också är fina. Egentligen tycker jag att skönhet kommer innefrån och då har både mamma och jag världens finaste hundar.
 
Miras kritik tyckte jag stämde alldeles utmärkt. Hon är blyg i ringen och måste öva sig mer och lyfta svansen. Milli där emot fick en kritik som inte alls stämmer med verkligheten, varken jag eller mamma håller med dommaren alls. Det var inte bara en sak utan flera sakernsom på förra utställningen var det som blev gott blev idag ont. Tråkigt men så blir det ibland. 
 
Sen måste jag få säga att hund människor är fan värre en häst folk, till och med värre än ponny morsor och då är det fan illa. Speciellt dem med lite klass, sällan jag ser det bland hobby utställarna men de flesta andra rynkar jag på näsan åt. Mer tävling utanför ringen än i ringen, man blir aldrig glad för någon annan lycka och gratulerar verkligen inte. Det snackas så mycket skit och allt handlar om att hundarna ska ha rätt namn från rätt kennel med klass. Att hunden sen är sjuk verkar spela mindre roll. Så jävla fel tänk och hela grejen blir ju bara fel. Jag åker dit för att ha roligt, träffa folk, umgås och ha roligt med min hund och andra vänner och bekanta handla och få vara bland alla dessa undrbara hundar. Nej tumme ner för dessa människor.
 
Sen blev det lite konstigt när någon skrek "HJÄLP HON SNOR HUNDEN" Jag och mamma stod och glodde som fån och fattade ingenting. Så det kan bli ibland.
 
När jag äntligen kommit hem och gjort alla måsten satte jag mig ner i soffan och satte på en film, hann sitta 3 minuter innan pappa slet upp dörren och säga åt mig att komma för det var dags att riva rampen vi har till yttrdörren. Bara masa sig upp ur soffan och riva ner den då.
 
Nej nu ska jag sova, imorgon blir det jobb för Fredrik, dagmamma för Minella. Själv ska jag rida på eftermiddagen och behöver samla lite krafter för vardagens "to do" .
Godnatt.
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: