Beslut

Min plan med att storstäda idag gick åt pipan pågrund av privata omständigheter. Var var i stallet på förmiddagen och pussade lite på min häst som idag fick vila lite och hämta sig efter veckans jobb. 
 
På kvällen åt jag och Minella mat hemma hos mamma och pappa där även Lelle befann sig. Skönt att ha min lilla familj samlad när jag mår dåligt, där känner jag mig älskad. Hjälpte även min mår med att skriva ner en sak på datan och hon är ju så petig och jag stavar och skriver som ett arsel så det tog ju sin lilla tid. 
 
Som ni alla säkert ser så har jag problem med stavning och formulering, jag byter även plats på bokstäver och kan få till helt andra ord än vad som står när jag läser. Så när jag läser en bok måste jag läsa varje mening två gånger för att få in den rätt. Jag har alltid tyckt att det är väldigt synd att jag stavar så dåligt då jag älskar att få ner mina idéer och berättelser på papper, jag älskar att skriva långa noveller och jag är bra på att komma på historier. 
 
Nu ikväll skenade mina tankar iväg på annat håll och jag har ingen som helst ro i kroppen. Jag målade vardagsrumsbordet för typ 10:e gången och så hängde jag all tvätt. Att jag har fått måla bordet så många gåner beror blandannat på att min kära dotter har ritat på det ett antal gånger och numera ligger pennorna hägt upp så får hon be om dem när hon vill rita så jag får lite bättre koll vad hon rita på, min älskade lilla snorunge. 
 
Just nu ligger hon bredvid min i sängen och sussar sött. Jag vill inte sova ensam inatt och därför fick hon sova i min säng inatt så jag finner lite inre frid. Har även Margit, Märta och Mira hemma och kramas med, och som dom kramas när de ser att jag mår dåligt. De är hela tiden nära mig och jag älskar det. Jag älskar mina små djur otroligt mycket. Självklart älskar jag även Minella också. ;) Konstigt vore det ju annars. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: