Busig och och lite tankar kring min älskade.

Herre min skapare så pigg Sushi var idag. Jag trodde att hon skulle lugna ner sig men tanke på att hon fick springa igår men icke sa nicke. Vart kommer all denna energi ifrån? Hon kunde vara på detta vis förut när hon hade haft en längre vila men inte när hon har varit igång ett tag som hon är nu. 
 
Jag ser det väldigt positivt. Allt hon visar är glädje, energi och lycka, men jag kan inte neka att det idag kändes lite okontrolerat. Sushi har inte känts okontrolerad sedan hon var en unghäst och det var ju ett par år sedan. På den långa grusvägen som vi brukar galoppera fick hon idag nöja sig med trav då hon var så otroligt laddad och försökte ge sig iväg flera gånger, någon måtta får det vara, jag har faktiskt blivit gammal och klok och tänker inte smaka grus om jag kan undvika det. ;) 
 
Sushi visade då stort missnöje och började gnaga på sitt bett som har nästan har slutat med annars, jag ogillar skarkt att hon gjorde så men jag måste erkänna att jag var egotrippad som föredrog att hon tog ut sin frustration på det viset istället för att helt enkelt dumpa av mig och ta sig en sväng i skogen för sig själv. 
 
Hela denna ridtur var öronen spetsade framåt  och hon var glad och väldigt snäll. När jag hämtade henne i hagen kom och och mötte mig och ville verkligen arbeta, inga spår av den där tjurtanten som tittar fram ibland. Jag är glad över att få skriva detta och uppleva detta igen. Det är för mig ett bevis på att hon är nöjd med livet och det jag har att erbjuda henne.
 
Hon må ha blivit en tant på pappret men ungdommen inom henne lever kvar. Okända ögon ser henne som ganska likgiltig och enkel på alla sätt och vis, men skenet bedrar. Döm henne inte för snabbt. Sushi är lätt att ha att göra med då hon är otroligt snäll, MEN är du arrogant, näsvis och höjd över skyarna så kan jag lova dig att du inte ens lyckas sätta din fot i stigbygeln. Hon är lugn och sansad för att jag ber henne att vara det, MEN ber jag om fart så får jag ALLTID det, och då går det fortare än du kan ana. 
 
Sushi är min kärlek, mitt hjärta och min bästa vän. Jag älskar dig så mycket att ord inte räcker till. Jag har tillbringat många år, dagar och timmar tillsammans med dig och jag är glad för varje minut med dig. Vi har tillsammans slitit hårt, jag har fällt många tårar av smärta och vrede pågrund av dig och ännu flera leénden och skratt. Tillsammans har vi nått det mål jag satt upp och jag är otroligt stolta över oss. 
 
Jag har nya mål för oss under denna tid som jag har kvar med dig och det är inte att höja hindren eller gå svåra dressyr banor. Mitt mål för 2014 med dig är att vi ska ha roligt och hitta det bästa samspelet som går att nå oss emellan. Klart jag vill tävla lite hoppning men inte de höjder vi en gång har varit på, vi har gjort det redan och där avslutade vi det bra, varför utmana oss på någonting jag känner mig väldigt nöjd med. Rida dressyr för Uffe kommer jag självklart att fortsätta med då han hjälper oss enomt mycket med att finna ett bra samspel och han är lätt den bästa tränaren och någonsin ridit dressyr för. 
 
Mitt STÖRSTA mål 2014 är att försöka njuta av varje dag får med dig och inte älta att tiden går för fort och att du snart ska åka ifrån mig igen. Jag vill verkligen att du ska stanna, det har jag alltid veleat. Jag tröstar mig med att Jenny tar så jävla bra hand om dig och älskar lika högt hon. Jag har sätt de fina stallt du får bo i, jag har sätt dina stallkamrater och jag har sätt de fina markerna du får gå på. På denna gården har du allt som jag hade önskade att du skulle få.
 
Du är bäst Sushi, helt enkelt bäst. 
 

Postat av: Jenny - au pair USA

Aw bästa hästen, saknar henne så himla mycket! Är såg glad att du ville ta hand om henne, bättre kunde hon inte fått det. Blir lite rörd av att läsa din text haha! Kram

Svar: Tack Jenny, jag är otroligt tacksam och glad att jag får ta hand om henne. En dröm som verkligen gått i uppfyllelse. Jag förstår om du saknar henne och jag håller med dig om att det är den bästa hästen. ;) Kram M
Mikaela

2013-12-28 @ 04:59:05
URL: http://jjennnyys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: