Min dag.

Hello! 
Även denna dag har jag haft fullt upp med att fixa i ordning här hemma. Har torkat ovanpå alla skåp och garderober, rensat och städat i min garderob, ryckt Milli, klippt klorna på henne och den lilla rackar valpen och så borstade jag även henne och det var lättare sagt än gjort, vilken liten kaxig än det där är. Sen så har jag gjort den "dagliga" städningen och så åkte jag till stallet och gjorde fint i min box, släppte in alla häsarna och red det vackra röda stoet.
 
När jag tog in henne var hon täckt med lera, hennes svarta täcke var mer brunt och grått av lera och jag fick börja med att borsta av det så stackaren som har utsläpp inte behöver bli täckt av damm. Tog typ en timme att få bort all lera från Sushi och jag har fortfarande damm i ögonen. 
 
Dagens ridpass blev att rida på volt över små sockerbits hinder och arbeta med att hon ska hålla sin yttersida kort och inte låta bogen springa iväg som den så gärna gör. Ett tag blev hon lite för ofokuserad för att hon var så taggad och då red vi lite dressyr för att komma tillbaka till en fin form och börja om igen. Slutade med att rida serpentiner över hindren och det rullade på fint och hon gick i en bra balans och bra tempo. Jag är nöjd med passet.
 
Mitt i ridpasset hörde jag en hund som började skrika för kung och fosterland och jag trodde att någon hund hade blivit skadad men nej då. Det var bara Margit som jag lämnade uppe i stallet som vart jätte deprimerad av att matte aldrig kom tillbaka så jag fick snällt hämta henne och så satt hon nöjd och glad mitt på ridbanan där hon kunde se mig. 
 
Imorgon ska jag rida ut med Andrea och kanske någon av de andra och när jag är färdig där så ska damsuga bakom alla mina element och då måste jag flytta soffan och massa andra möbler för att komma åt. Jag börjar bli helt jävla slut men jag måste verkligen få detta gjort. På söndag blir det storstädning och sedan tar jag lite ledigt innan jag går på förrådet och så ska jag frisera Margit och Märta. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: