Sharlakansfeber eller magsjuka?

Åkte till Tierp för att prata med försäkringskassan men de var "sjuka" och så skulle jag hämta mina mediciner på apoteket men de hade inte dem hemma och inte på andra apoteket heller. Med andra ord får jag 1: Äta mina gamla av ett annat fabrikat och få så ont i magen att jag spyr, eller 2: Vara utan och må sjukt dåligt. Som att välja mellan magsjuka och sharlakansfeber.... 
 
Fick i alla fall stallet mockat, massa sopor kastade, köpt cornkross, spån och ett spänne till Sushis täckte då det gamla gått sönder. Handlade även lite mat och när jag kom hem blev som sagt jag och Minella utelåsta så Fredrik och pappa fick komma med nyckel. 
 
Nu lagar Fredrik, Minella och Lelle mat medans jag letat upp lite gamla bilder på Minella (hästen Minella) och skickat till hennes nuvarande ägare. Tänkt att hon blir 28 år gammal snart, denna vackra häst har verkligen åldrats med värdighet. Fick lite bilder på henne här om dagen som var hur fina som helst. Kommer inte lägga upp fören jag skriver "Mina hästar genom tiderna, Minella". 
 
Har även fått lite bilder från Lisa på mig och Sushi från igår och det var väldigt snällt. Nyttigt att få se bilder eller filmer när man rider så man kan se sina problem och brister. På bilderna såg jag att jag måste skjuta upp ryggen så jag ser ut som jar har världens puckelrygg men jag vet inte vart jag ska göra av min "kropp" när jag hoppar då jag är så otroligt lång och inte vill lägga massa vikt i hennes framdel över hindret. Någon som har några bra tips på hur jag kan rida på bästa sätt men en väldigt lång kropp? 
 
Efter maten ska jag tillbaka till stallet  då jag har insläpp och jag ska även tömköra Sushi så hon får sträcka ut musklerna sen igår men utan min vikt på ryggen. 
 
På återseénde. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: