Sista dagen på året.

Hej och godförmiddag. 
Idag hade jag tänkt ta mig en lång sovmorgon, men jag vaknade av att Minella stod och sjöng "lilla snigel" för mig och Fredrik imorse och då vart jag så glad och pigg att vi klev upp båda två. Idag är det den sista dagen på året och den inledde vi med att plocka i ordning lite här hemma och nu och Fredrik åkt till min far för att mecka med bilen. Jag och Minella tittar på My little pony och myser. 
 
Förövrigt sitter jag och håller tummarna för att medicinen ska fungera på min stackars dotter så hom slipper ha så ont. Ikväll har jag insäpp och det ska ske redan klockan 16 då det är nyår. Men jag känner mig häst allt för väl och hon kommer då inte vara nöjd över att gå in så tidigt och då kommer jag få problem med henne imorgon och inte kunna få tag på henne i hagen. 
 
Så jag kommer att ta in de andra hästarna och släppa Sushi på volten ett tag där det är belysning och jag kan hålla lite koll på henne och se om hon blir nervös eller så. Under tiden kommer jag mocka och fixa med hennes box och sedan kommer jag rida så Sushi får komma in i sin box "normal" tid. Jag vill inte rucka på hennes rutiner då hon helt enkelt inte mår bra av det. Så jag kommer med andra ord tillbringa min kväll i stallet och sedan åka hem och smälla raketerna som vi har kvar sedan förra året, finns 4 st och det känns alldeles lagom. Minella älskar raketer och hade det inte varit för henne hade vi nog inte smällt alls.  Mira kommer nog bli lite nervös ikväll såp jag kommer hålla mig nära henne som lite stöd. 
 
Detta språng vart lite konstigt och vi missuppfattade varandra lite som ni kan se. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: