Mina prinsessor.

Jag ångrar att jag inte döpte Märta till Lotta istället, hon är precis som Lotta på bråkmakargatan. Så fort hunden som bet mig tittar åt mitt håll får Märta ett utbrott av dess like. Långt inom mig värmer det att hon vill skydda mig men ack så jag skäms när det där lille tror att hon är stor som en elefant och låter som en tiger. Lika med Mira, Märta vaktar henne som en hök och skyddar henne mot allt. Mira måste lära sig att lösa saker och ting själv och Märta måste lära sig att låta Mira klara sig själv. Tackar vet jag Margit, drottningen i flocken som bestämmer men på ett väldigt snällt sätt. Hon kommunicerar med sina ögon och med sin kroppshållning, inte med att vara stor i munnen. Då och då tar hon ner Märta på jorden när det verkligen behövs och när Märta lägger sig i för mycket, men alltid på ett snällt sätt.
 
Jag skulle kunna skriva om mina prinsessor i evigheter men det tråkar bara ut er. Snart kan jag börja skriva om yttligare ett djur, som jag längtar...
 
 
Syns det att Mira och Margit är samma ras? Eller egentligen är de inte
samma ras men de ända som skiljer raserna åt är färgen och de kan
födas i samma kull. Margit är ju gigantisk.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: