Dagens hiss.

Ordning och reda i stallet. Att ha ordning och reda i stallet är för mig mycket viktigt. Kanske har att göra med mina tvångssyndrom? Fast jag har alltid velat ha det rent och snyggt i stallet, ända sedan jag var liten. Att ha städat hemma var mindre viktigt än hur det såg ut i stallet för 5 år sedan. Mamma var väldigt hård på mig med att inte vara en slarver i stallet och det sitter i och det är jag glad för. Ordning och reda är bra för säkerheten för både häst och människa, likså hygien. Stallet är hästens hem, det är mitt jobb att se till att hästen har det så bra som möjligt och min häst förtjänar det bästa. Nu tror jag i och för sig att hon inte bryr sig hur noga sopat det är men det känns bättre i min själ när det är det. 
 
Även att ha ordning bland alla ens saker är viktigt, sadeln ska vara skyddad, sakerna ska ligga i ordning och vara rena. Täcken ska vara vikta  hela och tvättade innan man lägger undan dem för säsongen. Behöver jag någonting ska jag veta vart det finns utan att behöva riva ut allt jag äger och har. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: