Hundpromenad.

Idag har jag varit trött från morgon till kväll. På morgonen/förmiddagen var jag hemma hos mamma och pappa och städade deras vardagsrum. När jag kom hem fortsatte jag städa mitt eget hem och tog en snabb dusch. Åkte och hämtade Minella som följde med till stallet och rida idag och hon tjatade hela tiden på att vi skulle ta in Sushi och när vi väl tog in henne så ångrade Minella sig och ville inte alls rida. Hon och Fredrik åkte då hem och så red jag ikapp de andra i stallet.
 
Red över en åker så jag skulle komma fram lite fortare och då blev det sprutt på damen. Men hon märkte att underlaget inte var de bästa och saktade då ner utan att jag bad om det, smart häst. Ritten var mysig och trevlig.
 
Fyllde upp Sushis box yttligare med pellets idag så nu har hon de tjockt och fint. Efter ridturen skyndade jag mig hem och åt mat med Fredrik och Minella, tog mina hundar och hämtade upp mammas hundar så for jag till Tierp igen för att gå på hundpromenad som de har i Tierp, tror vi  var 21 hundar idag. Mycket social träning för Mira, det behöver hon. 
 
Sen åkte jag tillbaka tills stallet och pussade lite på Sushi och så mockade jag ut de hon gjort sedan hon kom in så hon kan lägga sig ner i en ren box. Skönt att kunna mocka en extra gång på kvällen så det blir trevligare för Sus och lättare för mig imorgon. Massa aprikoser fick hon också. 
 
Imorgon ska jag be mamma ringa hovslagaren och veterinären så han får kolla igenom henne från topp till tå. Han är sträng denna veterinär, finns det någonting så hittar han garanterat det. Den sista människan på jorden som skulle släppa igenom en häst som inte är ren. Därför gillar jag honom så mycket. Imorgon ska jag även åka och köpa korn, hestekraft och raspolja till Sushi, maten tar slut snabbt. 
 
Nu är jag dödstrött. 
på återseénde. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: