Jag behöver/vill ha.

Idag när jag var i stallet tittade jag igenom mina få täcken som jag har och blev lite snopen när ett av mina två vintertäcken inte alls var ett vintertäcke utan ett stalltäcke. Både bra och dåligt, ville ha ett nytt stalltäcke och ha i transporten och detta är i rätt färg och det är ju så himla mycket dyrare att köpa vintertäcke. 
 
Så vad behöver jag för nya täcken då? Jag behöver ett fodrat regntäcke, ett vintertäcke, ett reflex skritttäcke och ett fleecefodrat skritttäcke. 
Nu har jag. Ett ofodrat regntäcke, ett fodrat regntäcke, ett fleecetäcke, ett vintertäcke och två stalltäcken. Stalltäcken som jag har minst användning av!! Som det kan bli. I och för sig har jag Jennys täcken som Sushi fick med sig men jag vill inte slita på hennes saker så jag kan lämna tillbaka det i samma skick som jag fick det. Det känns ju så jobbigt om det skulle gå sönder och det inte är ens egna saker. Därför har jag köpt allting nytt. 
 
Vad behöver jag mer då? En tjock sadelpadd, gärna en ny hoppsadel, ett ps träns skulle inte sitta fel (fast dem är fula) och lite annat smått och gott. Varför valde jag en hobby som är så otroligt dyr i drift? ;) Fredrik blir ju sådär lagom glad, haha. 
 
 

Postat av: Jenny

Va inte rädd för att använda det fleecefodrade skrittäcket jag skickade med, det var billigt på Ullared ;) använd dom andra också, dom är ju till för att användas :)

Svar: Haha, jag vet att jag är lite konstig som inte vill använda dina saker men jag vill verkligen inte ha sönder dem eller slita på dem. Skulle jag ha något och det gick sönder så skulle jag givetvis ersätta det men i alla fall. Det skulle kännas jobbigt i själen. Tönt som jag är. ;) Ska i alla fall andväda reflextäcket då det jag köpte var för litet. :/
Mikaela

2013-11-22 @ 04:01:17
URL: http://jjennnyys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: