Min mamma och mina pappor är bäst.

Strålande sol, perfekt ridväder med idag ville de sig inte. Hon var spänd och lite tillbaka, nästan lite lat. Jag hade tänkt klättrat men vi strök den planen och lekte på en lång grusväg istället, galopperade på och bara lät henne sträcka ut sig. Hon vart på bättre humör och vart lite piggare och jag nöjde mig med det. Alla dagar kan inte vara bra dagar och jag hade inte heller en särskilt bra dag och det påverkar henne otroligt mycket. 
 
Imorgon har jag utsläpp och det var meningen att mamma skulle följa med mig men hon ringde sent ikväll och sa att pappa ville följa med istället så han får se vad som ska göras vid utsläpp och alla rutiner och hur "mitt dagliga göra" ser ut. Så att han ska kunna göra det själv sedan ifall jag vill ha en ledig dag. Hur många pappor gör det utan att man ens ber om det? Mina föräldrar är bättre än bäst. Det värmer att båda mina föräldrar är engagerade och hjälpsamma när det kommer till min hobby. Alla timmar de har spenderat i ett kallt ridhus, alla timmar de tagit in och ut hästar i snöstorm och alla hagar de har fått byggt och mockat och alla dessa pengar de lagt ut. Jag har nog aldrig riktigt förstått hur mycket de faktiskt har ställt upp för mig inom denna sport. Jag måste på något sätt visa min tacksamhet och min glädje till dem för allt som de gjort för mig. Detta inkluderar även Lelle som hjälpt till att skjutsa mig till träningar, och tävlingar, passat alla våra hästar, hundar och katter när vi varit utomlands. 
 
Mamma är den som har varit med mig mest, inge konstigt med det då hon själv har ett intresse för hästar. Men pappa och Lelle som inte har ett hästintresse har följt mig i vått och torrt i alla fall för min skull. Gud så jag älskar er. Jag vill ta med er, Fredrik, Minella och alla djuren och bara flytta iväg till ett varmt land och leva tillsammans utan bekymmer. Jag älskar er så och när ni blir gamla så ska jag ta hand om er som ni tog hand om mig. Jag älskar er. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: