Pappa och jag

Imorse ringde klockan tidigt här hemma. Klädde på mig och åkte hem till mamma och pappa och drack en kopp kaffe sen åkte jag och pappa vidare till stallet och tog ut hästarna och mockade. Pappa tog lillen som bråkade en del och sådant är han bättre på än mig så jag var väldigt tacksam. Sen att han lyckades täcka av och täcka på två hästar felfritt utan att fråga vilket håll de skulle sitta åt och då hade den ena hästen en täcke med helhals som skulle på, Jag är stolt och förvånad.
 
Min far skulle passa perfekt som stallskötare då han är orädd och gör allt som har med hästar att göra förutom att rida. Fast rida har han också gjort men numera finns ingen häst han kan rida då fullblod är lite väl taniga för en grov karl på 193 cm. Tack snälla pappa för hjälpen. <3 
 
Mockade, sopade, krattade och förberedde hö och kraftfoder innan vi åkte hem. Hade gärna velat rida också då vädret är kanon men det får bli senare på eftermiddagen då pappa behövde komma hem och fixa med sitt. Tog mig en till kopp kaffe dör inna jag for hem och när jag kom hem skulle Fredrik och Minella iväg till Putte och hans familj som nu flyttat till Marma, jag är lite för trött för att åka iväg så jag stannar hemma och tar mig en vila med Mira och Märta istället.
 
Sen ska jag plocka i ordning här hemma, sopa på altanen, gå en promenad med hundarna och troligtvis rida. Hoppas nu fått en bra start denna söndag. 
På återseénde. 
 
 
Pappa och jag. <3 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: