Det får gärna ta en evighet, för det är hon värd.

Dagen hiss går faktsikt till mig själv och mitt sätt att mocka Sushis box. Jag läser på många olika sidor på internett hur en box ska mockas för att det ska bli som bäst. Bädd eller inte bädd? Fördelar och nackdelar finns hos alla dessa olika sätt. Jag är väldigt nöjd med mitt sätt och kommer fortsätta att mocka på mitt vis för jag tycker att det känns bäst för min häst. Jag vill inte dissa de som gör på andra sätt för jag har aldrig mockan så och har ingen som helst erfarenhet av att bedömma det.
 
Mitt sätt att mocka då. Jag går verkligen igenom hela boxen, väder upp och ner på ALLT och kastar intill väggen. Jag gör på detta vis för jag verkligen inte vill missa en nergrävd bajs hög eller en kissfläck på ett ställe som hon i vanliga fall inte brukar kissa på. Jag rensar ur alla pluttar jag ser och tar bort allt kiss. Jag resar noga ur allt spån ur grepen innna jag kastar skiten så att ströet räcker och hon får de mjukt och fint. Skulle jag slarva med det så kommer inte ströet som ingår att räcka till. När jag gått igenom allt så bäddar jag ut allt så det liggen bra fördelat över hela boxen och sopar under krubban och vid ingången för där jag har ingen spån ligger så hon kan äta upp allt kraftfoder som hon kastar ur krubban utan att behöva få en en massa spån i munnen. 
 
Fördelar med denna mockning: Det är rent och hygieniskt och jag kan med gott samvete släppa in min häst och veta att jag erbjudit henne renast möjliga miljö. 
 
Nackdelar med denna mockning: Det tar tid. Ingen 5 minuters mockning inte, snarare 45 minuter. Kan kännas lite stressande en stressig dag men jag får skynda långsamt dessa dagar. Men denna nackdel känns inte "jobbig". Min häst är värd denna extra tid för att få en fin och ren box. 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: