Mina hästar genom tiderna. Lill Klas.

Dp ska jag presentera min första lilla ponny Lill Klas. Han var ett gotlands russ och jag minns inte hur gammal jag var när han kom till gården men jag var 6 år när vi sålde honom så jag var inte så gammal. Ska jag vara helt ärlig var jag totalt ointresserad av hästar och red bara någongång ibland, åkte pulka bakom honom på vintern och så, jag var mer intresserad av att åka fyrhjuling. Men han införskaffades faktiskt inte till mig och var inte "min" ordagrant men jag sa att han var min. Det var våran underbara Granne Lina som red och pysslade om honom. 
 
Han var en vidrig liten ponny på alla sätt och vis. Skulle jag presentera honom med ett ord så var det ENVIS jag skulle säga direkt. Han vägrade åka transport, efter 4 timmars lastning så slutade det med att 5 vuxna män fick bära in honom. Han vägrade att bli fångad i hagen utn skulle gå hem "själv" och då var inge hagen på gården utan vi fick gå längst vägen förbi korsningar och över en stor gräsmatta. Han sprang alltid 10 m bakom efter vägkanten och små trippade. 
 
Han HATADE män och ogillade alla utom Lina som han älskade. Han accepterade mamma med tittade aldrig rakt på henne utan alltid i ögonvrån. Rymde han var det ingen idé att försöka få tag på honom utan det var bara att hämta Lina för då kom han och sprang. När karborrbandet kom så köpte mamma sådanna skydd till honom, perfekt att slippa hålla på med spännen hela tiden men nej du! LIVRÄDD och totalt vägrade dessa saker med karborrband.
 
Han var även livrädd för kamerablixtar. Vet inte hur många gånger Klas skenade iväg när någon knäppte kort. De fina lucia tåget ingen kunde knäppa kort på men som någon gjorde ändå och så stod Lucian inte kvar för Klas var borta illa kvickt. Man knäckte även näsan kom en kompis som satt på honom när hans mamma kom och sprang med kameran. 
 
Som sagt var han en väldigt speciell liten ponny. Undra hur många gånger mina föräldrar har knisslat tänder över denna herre. Go var han i alla fall och han tyckte om barn och det var ju det viktigaste. Minns inte så mycker mer om honom tyvärr. Ska leta upp någon gammal bild på honom och scanna in i datorn och lägga in någon gång. 
 
Detta var presentationen av Lill Klas. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: