Bara du och jag.

Jag är så trött så jag inte ens orkar gå ut och röka. Skulle behöva duscha men jag orkar verkligen inte det och mina hundar skiter i hur jag luktar så det får vänta tills imorgon. Haft en otroligt jobbig eftermiddag/kväll med tankar, jobbiga samtal och "vänner" som sviker en så fruktansvärt mycket att det gör ont.
 
Idag red jag tidigt och var ensam större delen av tiden i stallet. Bara jag och Sushi åkrarna och skogen. Vi klättrade lite och ökade farten lite för att damen skulle få ha lite roligt, Sushi är en häst som fort ledsnar om det blir för mycket samma hela tiden och mår som bäst när det är lite mer som händer. När man hoppar så trivs hon som bäst med lite lägre hinder men som är kluriga med svåra anridningar och i olika tempon och det hela tiden händer någonting. Att få släppa ut energin ibland och springa lite fortare, lulla i skogen och klättra, och absolut inte rida för ofta på banan då det inte alls är lika roligt enligt damen. Vi får passa på att nyttja skogen medans man kommer fram överallt innan snön faller. Sushi var för övrigt mycket snygg i sitt nya pannband.
 

Imorgon blir det nog lite lösgörande ridning med mycket tempoväxlingar då jag vill att hon ska reagera lite snabbare på mina hjälper. Efter sommarbetet blir man lätt lite lat och bekväm och det var därför hon fick springa lite idag så hon fick vakna lite till liv och ha roligt.
 
Nu kryper jag i säng med Märta och Mira och ska försöka få mig ett par timmars sömn.. Går inge vidare med sovande för min del.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: