hästilihästar.

mycket nöjd med Sushi idag, mindre nöjd med mig själv då jag tappar självförtroendet och är och tar i henne istället för att låta henna flyta på. I vanliga fall brukar hon surna till och kräva lite av mig men hon kanske har förståelse för att jag är lite rostig. ;) Spenderade i alla fall 5 timmar i stallet idag. Borsta, red, mocka, fixa mat och fyllde på mer pellets i hennes box så hon får det mjukt och gott. Smörjde alla saker och tagit hem och schabraket och ska tvätta det tills på söndag. 
 
Imorgon ska jag bara longera henne och låta henne sträcka lite på sig då hon har lite träningsvärk. Inte konstigt efter gårdagens klättring och så rider vi i en ny sadel. Efter longeringen ska jag faktiskt dammsuga henne och sen ska hon få stå inne inatt och vila lite tillsammans med de andra. Sen så åker vi iväg. Trevligt att komma ut tillsammans med andra från stallet så man får en bättre gemenskap. Är mycket förtjust i Isabell också. Vacker som en gudinna, snäll men ingen som man sätter sig på och en grymt snygg häst har hon med. Jag blir inponerad av hennes alla kunskaper. Jag känner mig som en stor nolla när vi pratar om vissa saker, tur jag får ta del av hennes kunskaper och goda ord. Tänker suga åt mig varenda ting för jag vill också vara duktig. ;)
 
Trivs otroligt bra i detta stall och det gör även min häst.
 
 
Sushi jag vill aldrig släppa dig igen. :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: