När lyckan kommer hem

Herregud i min skapare så dålig jag varit igår. Fick så fruktansvärt ont i magen och halsen att jag började spy, svällde i halsen och fick svårt att andas. Fick till slut ringa hem Fredrik då jag trodde jag skulle behöva åka in till sjukhuset och jag kan ju inte lämna Minella själv hemma om det nu skulle bli så. Men till slut lyckades jag i alla fall somna och imorse när jag vaknade så var det lite bättre. Självklart var jag tvungen att dricka min morgon kaffe och det kanske inte var mitt smartaste drag.
 
Ridningen idag gick i alla fall bra. Mycket blandad ridning idag ute i skogen. Galoppera långt, långt i morvind. Lite mer krävande trav typ dressyr trav som Sushi tyckte var mindre populärt då man ska syssla med sådant på den tråkiga banan och inte uppe i skogen. Vi klättrade upp och ner för backarna på stigarna i skogen, vi galoppade lite mer samlat på vägen hem på det stället hon fick galoppera på sist och det var också jobbigt enligt damen då hon ville ge sig iväg och ville då istället inte gå framåt alls för att jag inte lät henne få sin vilja igenom. Väntade ut henne och sedan fick jag som jag ville och hon avslutades mjuk och fin. Så det vart kondition, styrka och disiplin idag. Riktigt nöjd faktiskt och riktigt skönt att komma ut i skogen och det hände någonting hela tiden och det trivs Sushi med.
 
Väl tillbaka ville jag inte hoppa av då jag frös så om fötterna och det gör ju så ont då när fötterna slår i marken. Men när jag väl kom av på mitt eget lilla tant sätt så fick Sushi mat och blev kramad lite innan hon fick komma ut i hagen igen.
 
Sen hem och plocka i ordning lite och få lite mat i magen och sedan gnälla lite för det gör så förbaskat ont direkt när jag ätit men när det lugnat sig så åkte vi hem till min älskade mor och far. Jag känner mig hel igen. Äntligen är min trygghet, min mur mitt allt hemma. Dessutom blev jag av med Milli så då kanske det går att sova inatt, det har inte varit så lätt då flickorna leker hela tiden och hittar på massa satyg tillsammans. Även skönt att ha dem hemma igen så jag kan få lite hjälp av min mor med jobbiga saker.  Ni ställer alltid upp för mig, för oss i alla väder. Vi älskar er hela familjen Götland/Hansen.
 
Nu ber jag till gudarna att magen håller sig lugn ikväll då jag alldeles strax ska ta mördar medicinerna.
Godnatt.
 
ps. Jag har pysslat lite idag. Halsbandet är till Mira och hjärtat ska sitta över min och Fredriks säng med någon fin text på.
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: