Vilken dag!!

Dagen började med att jag såg att någon av hundarna (Mira eller Milli) revir kissad i sängen som jag renbäddade igårkväll. Hade i denna stund kunnat göra tofflor av dem. Sen for jag iväg med Minella till Maggan och sedan hem. Jag hade fortfarande feber och kände mig seg och "efter" i skallen. Efter ett tag var jag bara arg pågrund av flera saker och saknad efter mina föräldrar så jag satte igång och rensade hela Minellas rum på gamla leksaker och så målade jag klart alla möbler som jag påbörjat.
 
For iväg och hämtade transporten och sen vidare till stallet och hade stallmöte. Direkt efter det åkte jag på träning med Sushi. Kan stolt säga att jag åkte helt själv och backade med hästtransporten med häst i, jag borde få första pris för det trodde jag aldrig att jag skulle klara. Träningen gick OK, hade kunnat gått bättre. Sushi skötte sig bra men jag var helt borta i skallen. Glömde bort hru man rider en enkel öppna, fattade inte ridvägarna och var allmänt efter i skallen. Troligtvis för att mina mediciner är slut sedan i fredags. Sushi vart lite små sur på mig och funderade nog på vad jag pysslade med men så fort jag skärpte till mig så gick det som en dans. Nöjd med häst och missnöjd med mig själv.
 
På vägen hem så lyckades Sushi på någe vis skava upp ena benet på en helt plan vägg i transporten så hon fick ett ganska så stort men icke djupt sår, ungefär som ett jobbigt skavsår med andra ord. Så damen får sova inne inatt med Lanza och Beppe. Tvättade rent och fick hjälp av snälla Moa med allt. Tack goa du. Sushi är nog nöjd över att få sova inne inatt så det regnar och blåser ute. De ska stallas in på söndag så då blir det lite mer rutin eller vad man ska kalla det.  Håller just nu på att öka på maten på henne då jag är rädd att tappa henne och det vill jag verkligen inte. Hon äter verkligen som en häst den där damen. ;)
 
Nej nu fan lär jag sova. Är helt slut efter denna långa dag som började tidigt och slutade väldigt sent.
Godnatt.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: