Busiga hästar.

Sushi och Ivar ville visst inte komma in idag när jag och Kerstin skulle ta in dem, 40 minuter tog det, skithästar. När vi väl fick tag i den var de redan väldigt svettiga men ridning blev det i alla fall. Vi jobbade på varsin ände av ridbanan och Sushi kändes helt okej idag. Hon hade det jobbigt och stutsade ibland i samlingarna vilket jag kan förstå. Vi har tagit träningen till en ny nivå där jag kräver lite mer av henne. Jag har börjat plocka upp henne mer, vill ha mer påskjut bakifrån och få upp nacken, hon kommer nog ha träningsvärk imorgon. 
 
Hjälpte självklart Kerstin med att ta in hästarna när jag ändå var där, ser det som en självklarhet att man hjälper till även om det inte är ens pass. Kerstin hjälper ju alltid mig om jag behöver hjälp. Imorgon har jag utsläpp och då får mamma snällt följa med mig så åker och hämtar upp henne tidigt. 
 
Ska åka en sväng med Sushi någon dag hade jag tänkt för att se hur hon beter sig och går det bra kanske jag kan planera lite för någon tävling, skulle vara roligt att komma iväg lite här i sommar. 
 
Nu blir det sova av. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: