Galopp jobb.

Sushi känns väldigt fin nu. Har jobbat på flåset och galoppen de senaste två dagarna. Sushi kan galoppera väldigt sakta och så kan hon ju givetvis  galoppera väldigt fort. MEN När jag samlar upp henne tycker hon det är väldigt jobbigt att bära upp sig med baken och lägger sig gärna i min hand och när jag ökar så blir hon lång, markbunden och väldigt låg, med andra ord får jag även där problem med baken. 
 
Så vi har jobbat på att hon ska gå under sig, upp med ryggen, höja nacken, korta kroppen och få mera power och luft i sprången och sen bibehålla denna form vare sig jag rider i vanlig galopp, samlad galopp eller ökad galopp. Jag har gjort gjort detta ute i naturen på en lång rak åker så jag får lite gratis bjudning och så är det ju så mycket roligare för både mig och Sushi att göra detta ute istället för att rida runt på banan, lättare att på till powern också. Den samlade galoppen går nu riktigt bra, lite svårare att öka då hon så gärna vill länga sig då och orkar inte riktigt fram när hon inte får göra det, men hon jobbar på och trivs med arbetet, det är det viktigaste. 
 
Idagh mötte vi även ett tiotal hästar från grannstallet som var ute på påskäggs jakt och då var Sushi ofokuserat, spänd och lite stissig, helt okej. Att möta så många hästar hör inte till vanligheterna. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: