Jäkla sto!!

ja, min dag började hur bra som helst. Hjälpte pappa, fixade i ordning Minella och pysslade lite. Åkte till stallet och gjorde alla sysslor innan jag åkte på min terapi och det gick jätte bra, efter terapin skulle jag rida men där blev det stop, hade byggt en liten bana med små sockerbits hinder och bommar då jag hade tänkt rida lite tempoväxlingar mellan sockerbitarna och skänkelvikningar på andra långsidan men jag fick inte tag på hästen. 
 
Sushi är känd för att vara svår att få tag på emellan åt och det går inte att lura eller locka henne, hon låter sin fångas när hon vill det helt enkelt och när hon "retats" färdigt så står hon där hon står och man kan lugnt ta henne. Svårare är det nu när Ivar inte vill bli lämnad och hänger på henne när hon springer runt och när Sushi okejat mig så går han emellan och låter min inte komma åt henne, lite svårt att ändra på när de går i den stora sommarhagen. 
Jag gav upp, jag får rida min lilla bana imorgon istället, både hon och jag fick springa i hagen i alla fall, nöjd och glad blev hon när jag gick där ifrån och hade den där busiga blicken i ögonen, jäkla sto!! 
 
Sushi är väldigt speciell. Hon är snäll och väldigt lätt att ha och göra med, vem som helst kan leda henne och pyssla om henne. Det finns ingenting ont i henne, hon bits inte, sparkas inte, bockar inte och stegrar inte MEN, hon är svår att komma riktigt nära inpå, hon släpper inte in en helt till 100% och hon har mer koll på saker och ting än du kan ana och hon låter sig inte vara en underhuggare, hon visar det inte genom att utmana dig fysiskt utan hon gör det psykiskt, mer om det i "Mina hästar genom tiderna" Sushi är nämligen näst på tur. 
 
Gårdagens ridpass då. SÅ JÄVLA FIN HON VAR!! Det blev ett lite hårdare dressyr pass men mycket samlingar och hon fick verkligen arbeta igenom hela kroppen. När det blev lite jobbigt försökte hon komma undan med att stutsa lite men gav med sig snabbt. Sushi tycker om att arbeta, hon vill ha utmaningar som är lite kluriga för hon är jävla bra på det. Efteråt var vi båda två väldigt nöjda och hon fick lite gott som belöning. 
 
 
Idag träffade jag även Isabelle och det var ett tag sedan sist. Snart kommer hennes hästar hem och jag är riktigt nyfiken på dessa. Ska få gossa lite bebis och kommer garanterat bli kär i detta lilla sto, det tror jag Sushi också kommer bli, hon gillar bebisar. :) 
 
 

Postat av: Jenny - au pair USA

Jag brukar ta till foderhinken när hon är omöjlig att fånga, brukar funka!

Svar: Hennes hagkompis Ivar tycker om mat, Han vill inte riktigt dela med sig av det där extra goda och han är så otroligt smart, varför att äta det jag lämnar på marken åt honom när han kan äta det som finns i hinken först. ;) Men idag var hon WOW, då glömmer man bort allt det där jobbiga. :)
Mikaela

2014-02-21 @ 05:56:15
URL: http://jjennnyys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: