Ont.

Jag har, sedan jag var gravid haft väldigt mycket problem med mina höfter och min svank. Jag har under dessa 3 år vetat att jag behöver uppsöa en naprapat men jag har inte orkar tagit tag i det. Istället har jag hittat omvägar för att få ihop vardagen och sömnen, till exempel kan jag inte ligga ner på golvet, då kommer jag inte upp för det låser sig i svanken. Jag kan inte sova på sidan som jag älskar då det bränner i höften som jag ligger på och jag måste stapla upp kuddar under knäna för att inte få allt för ont. Inser nu hur sjukt det låter och att jag borde ha tagit tag i detta för länge sedan, inte konstigt att jag sover som ett arsel.. 
 
Nej jag tar inte tag i problemet fören jag inser att det påverkar min ridning och att jag inte sitter 100% rakt över hästen och att det i längden kan påverka henne negativt. Typiskt hästmänniska att helt glömma bort sin egen hälsa och fokusera endast på hästen. Men nu måste jag till en naprapat, främst för Sushis skull men också för min egen skull, kanske jag kan sova på sidan igen sen? 
 
Men hua, jag minns sist jag var till en naprapat och det gjorde otroligt ont och jag fick ridförbud i två veckor, det har jag ingen lust med. Den gången fick jag ont efter att Tarzan gjorde sina tvärstop när jag var ute i skogen och red men ignorerade smärtan tills jag på en hoppträning fick hoppa av i farten efter att ha hållt tillbaka tårarna i en timme då det gjorde så ont och efter denna timme gjorde det så pass ont att jag inte kunde andas och jag kunde verkligen inte sitta kvar. Med just den träningen var väldigt rolig att jag inte bara kunde skippa den och det fick jag minsann ångra. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: