Sjuk

Fy vilken hemsk dag. Jag blev magsjuk inatt och det har jag inte varit på 15 år, juldagen 1999 för att vara exakt. Jag har inte ätit sen i torsdag och känner mig därav lite extra svag och inta fan tänker jag inte äta heller, mat finns inte på min att göra lista precis. Har även haft en otrolig huvudvärk i brist på kaffe så på eftermiddagen pinade jag i mig en kopp och det tog emot men huvudvärken släppte. Första gången i mitt liv som jag inte flyr från spyor och så blir jag sjuk själv, inte okej. 
 

Att åka till stallet och mocka var motigt, att Sushi rört omkring det lite extra i boxen var ju riktigt passande, inte ville hon komma in heller så jag fick klampa omkring i leran, när jag väl fått in henne och Ivar så ser jag att hon är lerig från topp till tå, det är sådan där dryg lera som är omöjlig att få bort och det tog en halvtimme att bara spola av hennes hovar. Idag ville hon mig ont. ;) Jag hade tänkt att rida en sväng men det fanns inte på kartan, var svettig från topp till tå och helt slut när jag var färdig med allt så idag fick hon allt vila. 
 
Nej nu tänker jag gå och lägga mig och hoppas jag vaknar frisk och kry imorgon, vill städa då vårat hem är skitigare än det någonsin varit, till och med Fredrik fick ett utbrott här om dagen när det var så smutsigt, ja nu såg han att det försvinner inte av sig själv. ;) Han har gått och plockat hela dagen här hemma då han är extremt rastlös efter att va varit inne låst ett par dagar, själv har jag legat som ett slakt och tyckt synd om mig själv. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: