En riktigt bra dag.

Idag har det varit en riktigt bra dag fast jag vaknade 05:00 imorse. Strax efter 10:00 åkte jag mot Tierp och köpte mat till Sushi och eftersom hon får Hestekraft som inte säljs på Wollerts eller Granngården så måste jag åka på flera ställen då jag skulle köpa annat också. Blev en hel del åka. 
 
När jag kom till stallet skyndade jag mig och hämtade Sushi för att rida en sväng med Kerstin och Ivar, det gick otroligt bra och hästarna var pigga och glada. Älskar att ha med Ivar som sällskap för han ligger på och Sushi får kämpa för att hinna med i hans travar trav och även hon fick endast trava, med andra ord fick hon länga stegen rätt rejält för att få en chans att hänga med och hon sänkte huvudet och sträckte ut hela kroppen och löft ryggen fint, precis vad hon behövde och precis vad jag ville. Vi klättrade i skogen och jag red in i en gren och fick den rakt i magen precis som Sushi tog galopp upp för backen, bara jag lyckas ju med det men jag satt kvar, den ni. ;) 
 
Efter det mysiga och givande uteritten åkte jag tillbaka till Granngården och lämnade tillbaka den trasiga putsboxen jag köpte och sen blev det mocka och så fyllde jag på Sushis box med pellets så hon får det mysigt och fint. Satte även igång att städa lite i stallet när de andra hade hämtat sina saker men det finns hur mycket som helst kvar att göra, flera dagars jobb för att vara exakt, men det räckte med 5 timmar denna dag. 
 
Ihopsläppet mellan Sushi och Ivar gick otroligt bra och det känns skönt. Tror Ivar trivs att gå med någon som låter honom bestämma och som inte hetsar med maten, Sushi är lugnet själv och Ivar är en ståtlig herre som vet att han är en vacker kung. Jag tror det kan bli riktigt fina vänner, Sushi gillar riktiga karlar. ;) 
 
Väl hemma igen har jag myst med min dotter som nu sover gott och det ska jag också göra snart då jag har utsläpp imorgon. Vill inte att denna dag ska ta slut, så bra var den. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: