Full fart i stallet.

Blev till att pyssla lite i stallet idag igen, har börjat städa lite smått i sadelkammaren och det är stor skillnad för att ha gjort så lite. När mer saker försvinner tänkte jag göra det lite mer noggrant. 
 
Skulle egentligen ha tömkört idag men jag vart så ridsugen så red istället. Blev ett riktigt hårt pass för damen. Hon var pigg och lite spänd pågrund av att hon var så pigg, till och med att hon trippade när jag tog in henne från hagen. Hela framridningen fick jag kämpa för att få henne avslappnad och att hon inte skulle springa framför mig eller stutsa. Men när jag väl fick ordning och reda så fick jag verkligen ordning och reda. Hon kändes otroligt fin och mjuk och bad om mer och bar sig själv väldigt bra på sitt yttre bakben. En mycket nöjd jag som skrittade av henne och så fick hon massor av morötter när vi kom in. 
 
Kerstin kom också till stallet under tiden som jag red så hon kom ner på banan med sin Ivar red med oss. Jag märkte inte ens när Kerstin kom med bilen fast det åker förbi precis vid ridbanan, snacka om att jag går in i min egna lilla värld när jag verkligen koncentrerar mig. Jag måste skärma av för att kunna koncentrera mig så jag har nästan ridit in i både älgar och vildsvin när jag varit ute. ;) 
 
När vi kände oss nöjda så pysslade vi om dem och gav dem gott i krubban och så släckte vi ner och nattade dem tillsammans. Känner mig verkligen rofylld i stallet igen och det känns så himla bra. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: