Klippt hund och hoppat häst.

Dagens ridpass, wow!!! 
Hon var fantastiskt, bäst, och underbar. Ställde upp ett hinder och tänkte ta mig ett par språng efter att ha ridit fram med mycket lösgörande tills hon var riktigt mjuk och fin, därefter hoppade jag ett par språng på en oxer. Som hon laddade, och verkligen tog tag i uppgiften, Det brukar vara jag som säger "kom igen då" men nu var det hon som sa det till mig. 
 
Det som är så roligt är att hon verkligen har blivit snäll mot lilla mig, för 5 år sedan krävde hon perfekt ridning annars fick det vara, ingenting gratis med andra ord. Nu tillåter hon mig att fela och hjälper till att reda upp det och hon har en helt annan glöd. Kanske för att vi då red på en mer seriös nivå och hoppade regelbundet vilket vi inte gör nu och då blir det lite extra roligt.  Så nöjd med dagen pass. 
 

Hade även med mig Margit idag och hon skötte sig som vanligt, känner mig otroligt tacksam och stolt över denna hund efter att ha haft med mig Mira, Märta och Melicia igår. Mira som är feg, Märta som är på tok för kaxig för sitt eget bästa och Melicia är djävulen själv, Margit hon bara är. Hon är inte ivägen, springer inte och pysslar med en massa annat och hon skäller inte ut katterna. JAG BARA ÄLSKAR MARGIT. Knäppte kort på henne på vägen hem och insåg att det verkligen var dags för trimmning, tyvärr har min gett upp och jag kände att det inte kunde vänta så fick helt enkelt ta till saxen, (jag har slutat rycka henne). Ja, inte vart det lika bra som med trimmern men det får duga, ska rätta till det snea skägget sedan men inte just nu. Snacka om att hon var sur efteråt som nu även kan se på bilden. 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: