Mål jag vill uppnå.

Tänkte skriva lite mål som jag gärna skulle vilja uppnå under detta år. Jag brukar inte sätta upp mål då jag är sämst på att uppnå dem och skiter i det, i alla fall när det gäller mål för mig, bättre är jag på att jobba för att nå mitt mål med mina djur. 
 
  • Sluta leva med att hela tiden förbereda inför morgon dagen och sluta leva men mina tankar i det förflutna. Jag vill leva i nuet, leva för dagen. 
  • Jag vågar inte ha som mål att bli helt "frisk" från OCD då detta är väldig krävande och jag vill inte ha för höga krav på mig själv för då kommer jag ge upp, jag har som mål att bli friskare och kunna leva sundare och mer normalt. 
  • Få påbörja och avsluta en utredning som förmodligen ska göras, kan ge mig lite svar på en del frågetecken jag haft  och funderat över i en stor del av mitt liv. 
  • Bli helt kvitt med min emetofobi, jag har avslutat min KBT behandling på detta område, men kämpar fortfarade dagligen med detta på egen hand, jag är på god väg och mycket stolt över mig själv. 
  • Blir kvitt att jag är negativ till så mycket, försöka att finna någonting positivt i någonting som jag annars bara skulle se på negativt. 
  • Lära mig att kontrolera mitt kontrollbehov. Det där lät knäppt men jag menar att jag har ett otroligt stort kontrollbehov som jag är mycket dålig på att hantera, hör ihop med min OCD och jag får extrem ångest över att inte ha kontroll. Det kan handla om så enkla saker som att Minellas dagisväska packas rätt eller sängen ska bäddas på ett visst sätt och även tyngre saker som tynger en del. 
  • Sätta ner foten. Förr i tiden var jag väldigt rapp i käften, kanske lite för rapp och jag tog verkligen inte skit. Numera har jag blivit en mes som inte vågar säga någonting alls och gärna lägger sådanna saker i andras händer. Jag vill hitta tillbaka till "den gamla" jag fast kanske lite mer nedtonat. Men jag vill vill lära mig att säga nej till fler än Fredrik, till honom har jag inga problem med att säga nej. ;) 
 
Ja, detta var en del av mina mål och det känns lite jobbigt att publicera detta, det känns som att jag blottar mig själv allt för mycket samtidigt som jag känner att jag måste kunna dela med mig av detta för att kunna erkänna detta för mig själv och för att människor i min närhet ska få mer förståelse varför jag är som jag är och helt plötsligt kan gå och lägga mig mitt i ett besök eller gå ut och kratta löv på min födelsedag mitt i fikat med massa gäster. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: