Ridschema.

Lugn dag idag. Var till stallet och pysslade lite med min fina på eftermidddagen och gjorde alla stall sysslorna. Måste säga att jag är väldigt glad över att inte mocka bädd nu när det är så kallt och allt fryser. Tycker det ser så mysig ut när man fluffat upp spånet och det ser rent och fint ut.
 
Ska ta tag i detta med att raka henne då hon blir så lätt svettig när man rider och då kan jag inte använda bogskyddet för det blir så fuktigt och så fryser det och hur mycket kommer hon inte spänna sig i bogen / bringan då? Tills rakningen är gjort får hon helt enkelt gå utan det där skyddet. I övrigt är Sushi nöjd och glad. Vi har tagit det lugnt den här veckan men imorgon blir det fart igen.
 
Har nu ikväll suttit och skrivit en ridschema för den här veckan och det blir mycket öppna, sluta, skänkelvikningar, bak och framdelsvändningar. Mycket av detta kan man även göra när man rider ut och det är ju så mycket roligare att rida ut än att rida runt på banan, Sushi trivs bäst i skogen även hon. 
 
Bjuder på en 12 år gammal bild på mig och min prins.
 
 
Så har vi min fina Märta. 
 
 
Så de finaste jag har, min älskade dotter Minella. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: