Mysig förmiddag

Gick upp med Minella tidigt imorse och efter lite macka till henne och kaffe till mig så byggde vi med lego. När pappan i huset klev upp så blev det frukost nummer två för damen som alltid när F har sovmorgon, då blev det vofflor, inte helt tokigt. 
 
Efter den brak frukosten så pysslade jag och Minella, vi ritade och målade med vattenfärg och helt plötsligt säger Minella, titta jag har gjort en triangel, och så har hon lagt ihop kritorna och format en triangel, hon förvånar än ibland lilltjejen. 
 
Fredrik och Minella åkte till Örbyhus och själv fortsatte jag att pyssla, det blidde en tavla. Mindre nöjd med den då jag inte gillar starka färger, vet inte hur jag tänkte. Får göra om den eller göra en ny sen, den får stå på byron så länge. Pappa ringde och ville att jag skulle komma på kaffe så for dit en sväng och pratade lite om framtiden m.m. Sen gick jag en promenad med hundarna i solskenet. 
 
Nu hemma igen och mest av allt så skulle jag vilja städa men det tänker jag inte göra för då vet jag att jag kommer sätta igång med en storstädning när jag är själv hemma, inte dags för det ännu. Att lära sig att inte städa är en utmaning. 
 
Tänkte ta det lite lugnt istället och gosa ner mig med hudnarna innan jag åker iväg till stallet senare, tänk vad lite sol kan göra med humöret. Ha en trevlig fredrik. 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: