Slog ihjäl en grävling!!!

Min fina förmiddag vart en lite jobbigare eftermiddag, somnade till och drömde att jag hade bakat alla mina favoritkakor och när jag vaknade och sprang till skafferiet och insåg att det var en dröm så tyckte jag oändligt synd om mig själv. 
 
Fixade lite här hemma och kom iväg till stallet sent, och ännu senare blev det eftersom jag körde på en grävling. Fick vända och när jag insåg att det fortfarande levde fick jag lite smått panik, jag är livrädd för grävlingar. Inte hade jag någonting i bilen att slå ihäl den med och jag ville inte åka och hämta något för det stackars djuret ska inte ligga där och lida. Fick springa upp i skogen och hämta en stock och ha ihäl den med  och så fruktansvärt läskigt det var att gå fram till den där stackars läskiga grävlingen, tyckte så otroligt synd om den. När jag skulle åka insåg jag att jag kan ju inte låta den ligga mitt i vägen och jag vägrade ta i den, inte för att det är äckligt, utan för att den var minst lika läskig när den var död. Tackar gudarna för att jag hade startkablar i bilen som jag kunde sätta fast i ena foten och dra den ner i diket. Stackars djur. 
 
Tog ut sorgen av den stackars grävlingen på Sushi. Borstade henne i evigheter, fick bort massa päls och tvättade näsa, ögon och de intima delarna, mindre mysigt men det ingår i hästlivet. Sushi stod bara och sov och myste till och med upp i min famn när jag stod och kliade på henne. Inte allt för ofta som hon visar ömhet och kärlek och när hon väl gör det känner man sig verkligen älskad och omtyckt. Efter två timmar av gos så spolade jag hennes ben så hon blev riktigt ren och fin. Massa aprikoser fick hon också. 
 
Fixade iordning lite bland täcken och annat, vädret pendlar ju hela tiden från snöstorm till vindstilla och sol, skitsvårt att veta i förväg vad Sushi ska ha på sig eller inte ha på sig. Har även skaffat lite mer förvarningslådor för att förenkla så mycket som möjligt i stallet. Vill ha mina saker nerpackade så de är fria från damm och så att inte katterna lägger sig i det. 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: