Min helg + Minella.

En fullspäckad helg.

I fredags var jag ute i studan med Minella och pappa. Vi mös och pappa skruvade med gummibåten. När min mamma slutade jobba så hämtade hon Minella så jag och pappa kunde träna lite med gummibåten. Sjukt roligt med andra ord men åkte på träningsvärk så jag kände mig som 60+.
Efter det hämtade jag upp Fredrik och Minella och åkte hem.

På lördagen
var det tävligt på båtfesten. Länge sedan jag hade så roligt och så tycker jag om att göra någonting tillsammans med min far, det är våran grej. Minella var med hela dagen men sov för det mesta då det var så otroligt varmt.

Mot kvällningen åkte Fredrik och Minella hem och jag upp till studan med far min och flera. Vi grillade och hade det mys. Fick även träffa mina älskade underbara gullisar som är hos Lelle fäär att få vara lite fria och kunna springa hur dem vill. De älskar att vara uppe i stugan men fy så¨jag saknar dem här hemma.

Efter grillningen åkte vi vidare till båtfesten igen och träffade en massa massa människor som jag har saknat så otroligt mycket. Sara, Tony, Lina, josse och många många fler. Inser verkligen hur mycket jag saknar dem man inte träffar så ofta.

Nu på Söndagen har det inte hänt allt för mycket. Sovit i princip hela dagen. Vart bjudna på middag hos mor och far (tack underbara ni) och så var vi och handlade. Nu på kvälls kvisten har vi plockat och städat lite för att förbereda. Imorgon blir det storstädning.


Minella. Hon jollrar och pratar, sprattlar och slår, (fredrik fick sig en smäll tidigare idag) Hon äter gröt och sitter i sin mat stol. Hon sitter även i sin gåstol men rör sig inte riktigt i den ännu men älskar att bara sitta där och ha koll på läget. Hoppgungan är ännu ingen rolig sak men det kommer nog. Nu uppskattar hon även att ligga på magen kortare studer men då helst på golvet.
Hon hatar att ligga utan ska sitta eller stå, hon älskar när man sjunger för henne. hon vänder sin från rygg till mage och ibland tvärtom. Ja det händer mycket med den lilla tjejen nu och och växer så det knakar.

Postat av: Sara

Roligt att träffa dig också :)

2011-07-11 @ 17:23:55
URL: http://saratornhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: