Främling i mitt hem och massa svammel.

Vaknade och klev upp direkt imorse när klockan ringde, upp och plocka lite här hemma innan det kom hit en mäklare och värderade vårat hem, lite obekvämt att en främmande människa går och inspekterar i mitt. 
 
När han hade åkt och alla hundarna kommit hem igen så åkte jag till stallet för att tillbringa lite tid med Sushi. Andrea var även där och det var trevligt att få lite sällskap. När Andrea gav pojkarna mat så upptäckte hon att deras hage gått sönder och vi tillsammans med Mike så lagade vi den, (Mike laga, vi hållde i en varsin ände och klagade på snön). ;)
 
 
Efter att ha mockat och fixat lite så red vi ut en sväng. Tänka sig att ka fick KLIVA AV och leda henne förbi ett läskigt ställe som vi gått förbi hur många gånger som helst men som tydligen nu blev läskigt när det kommit snö, i övrigt var och väldigt pigg och het. Idag vart det intervaller med all fokus på bjudning. Dagens ridning var allt annat än snygg men huvudet rakt upp i vädret men jag lade formen åt sidan idag och la som sagt fokus helt på bjudningen. Galopperade på stubbåkern på en stor volt och varje gång vi kom upp på "lång sidan" så kände jag hur hela hästen laddade och nästan bubblade över. Riktigt roligt med dessa stunder, även med fjantet då jag fick kliva av. Jag fick lite annat utöver det vanliga att göra och satt mest och log. 
 
Annars då, jag, lelle och Minella åkte till Gävle och handlade mat medans Fredrik lagade Sofias bil. Minella har varit en solstråle och på riktigt bus humör hela dagen, jag bara älskar dessa stunder och hon pratar så mycket att mina öron nästan ramlar av. De som inte träffar henne regelbundet lär ju knappast tro på det då hon inte yttrar ett ord när hon blir blyg. Hon sa bland annat att Lelle heter pisspotta på riktigt, bra Minella, tumme upp till dig!!! 
 
Sedan lagade Fredrik köttfärslimpa, Lelle skalade potatis och morötter, Minella satt vid bordet och ritade och jag satt vid bordet och skrev in en massa saker i min nya almernacka. Mitt minne är nämligen bättre på att minnas helt onödiga saker, så som vilket datum jag fikade på ett café för 10 år sedan men istället glömmer jag vart jag lagt mitt körkort och bankomatkort som jag en månad senare hittar i kylskåpet!?! Hur är det möjligt? Jag är sämst på att minnas viktiga tider till möten och liknande men minns väldigt många saker i mitt förflutna med datum och klockslag. Skönt att få ner allt viktigt och lite till på papper, dels blir det lugnare i min redan stressade hjärna och dels för att jag samlar på mig en del saker som jag anser är bra att minnas... 
 
Nu babblar jag bara mest strunt och avrundar helt enkelt innan nu somnar. Ska alldeles strax titta ikapp på paradise hotel och äta choklad, chips pch cheddar ditt. Jag har ju redan gått upp två kilo de senaste dagarna så varför inte.. 
 
På återseénde. 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: