ÄCKLIGA HUND!!

Idag när jag gick ner till hagen och Sushi fick syn på mig så kom hon och mötte mig med öronen framåt, just i det ögonblicket kände jag sådan otrolig lycka och värme i hela kroppen, kanske någonting att ta förgivet för andra, men när vi pratar om Sushi är det någonting man absolut inte kan ta förgivet. Ridpasset idag gick otroligt bra fast hon stått ett par dagar, hon brukar vara lite stel då men hon var mjuk och fin. 
 
Här hemma har jag letat som en tok efter min special borste som tar bort underull på Mira men den är spårlöst försvunnen, jag misstänker stark min dotter som är expert på att gömma saker, en gång gömde hon två tavler som jag inte hittade på två månader och då har vi det väldigt "ostökigt" här hemma så jag fattar inte hur hon lyckades. Jag har även hittat godis under soffan, bakom TV:n och i min väska som hon gömt för att ha till senare, tokunge. Efter ett par dagars letande har jag nu gett upp och fick helt enkelt sätta mig ner och rycka ullen, röck benen och svansen idag och hade tänkt ta huvud och kropp imorgon men det kan jag nu glömma. Hon är inte poppis här hemma nu den där Mira. Tidigare idag åt hon kattbajs och fick duscha munnen, nu vid kvällsrastningen hittade hon något dött och väldigt ruttet djur och käkade på så hon luktade APA när hon kom in, det blev duschen för henne och massa tandkräm i munnen så det bara bubblade ur munnen på henne och gör fortfarande. Den där hemska lukten sitter kvar i min näsa ännu och jag har nog tappat matlusten för en vecka framöver, ryser när jag tänker på det. Eftersom att hon fick bada så kan jag inte rycka henne då pälsen blir förmjuk, typiskt. 
 
Minella har även fått sin älskade stutsmatta uppmonterad, hon har hoppat i timtal här hemma, så lycklig hon är. Imorgon ska jag hoppa med henne om vädret tillåter det. 
 
Nej nu ska jag snart försöka sova, måste bara vänta på att äckelhunden ska torka så hon kan komma upp i sängen, det blir fotändan för henne inatt, vägrar ha henne på min huvudkudde inatt. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: