Rubrik?

Idag var Sushi fin. Red med ett spö för andra gången sedan hon kom hem, endast för att göra henne lite mer uppmärksam och inte så nonchalant som hon så lätt blir. Använda spöt behövs verkligen inte, vet hon bara att det finns där så blir hon väldigt mycket mer uppmärksam. Traven kunde ha varit lite mer bärig och balanserad men galoppen är blev jag väldigt nöjd med, galoppen är ju hennes gångart, inte så konstigt kanske? 
 
Efter ridpassen släppte jag henne lös på gången pch hon gick raka vägen till sin gamla box, där skulle hon gå in. Svårt att bryta gamla vanor, när hon väl kom in rätt så åt hon upp sin mat och verkade nöjd och harmonisk. 
 
Jag har väldigt lätt för att känna stolthet över denna häst. Hon är snäll, ärlig, väluppfostrad, går fint bredvid en, springer aldrig över en och drar aldrig i grimskaftet. I hagen är hon faktiskt i ganska så hög i rang, men det kan man verkligen inte tro då hon väljer att gå undan för att undvika bråk och tråkigheter men det går till en viss gräns, sen visar hon vart spåket ska stå utan att det blir någon bråk. I boxen har hon inte särskilt bråttom med att få sitt kraftfoder till sist och äter den mycket långsamt, inte så bråttom hon inte.  Vad vill jag säga med detta? Jag är glad över att ha en så snäll häst även om hon har sina mindre roliga sidor också, såklart. Mer om hennes mindre roliga sidor en annan gång.
 
Haft Minellas kusiner här på mat idag som jag missade då jag var i stallet, hade insläpp och skulle rida. Men hann träffa dem ett litet tag i alla fall. Nu sover Minella gott och Fredrik likså, ska väl försöka med det jag också, 
 
Godnatt. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: