Dag 7 – Min bästa vän.

Skrev faktiskt en grej till min bästa vän här på bloggen för ett par månader sedan och känner att den texten passar fin fint så kopierar den och kistrar in. Dem ger mig goda minnen då en underbar kvinna gav mig fina ord för den. Saknar dig C. <3

Min bästa vän är en person jag uppskattar högt. Det är en person jag älskar stort. Jag litar på henne till 100% Hennes namn som alla nog redan vet är Jessica kujanpää.

Vi var små när vi började umgås. Mitt första minne är att vi var ovänner och att hennes mamma och hon skulle komma hem till oss på något möte som jag tror handlade om ridklubben i Söderfors. Jag var riktigt sur över att hon skulle komma över. Har för mig hennes mamma hade med sig teckningar med kycklingar på som vi började färglägga och nästa minne är att vi är bästa vänner. oslagbara vänner. Då var vi kanske 5 år gamla minns inte riktigt. iallafall har vi varit bästa vänner en lång tid. räknar man ifrån 5 år så har vi varit bästa vänner i 15 år.

15 hela år. Helt sjukt. Men så lycklig jag är över att ha denna tjej vid min sida. Sjukt lyckligt lottad. När vi var små var vi mycket lik varandra. Vi hade samma intresse som självklart var hästar. Vi gick i samma kläder och gjorde alltid samma saker. Vi var båda exakt lika envisa också så det slutade ofta i bråk. VÄLDIGT MÅNGA BRÅK. alla våra bråk kan iallafall inte jag räkna till. Men vi har alltid hittat tillbaka till varandra.

Nu idag kan man inte hitta mer olika personer. Jag bor kvar på hemmaplan, Jessica bor i storstaden. För er som känner henne kanske inte kan förstå det men hon är otroligt pratglad och färgglad skulle jag vilja kalla det. jag är lite mer svart och vit. Mer blyg. När vi var små stod Jessica för det blyga delen och jag för den som babblade högt. totalt ombytta roller. Hon älskar att resa och upptäcka. Hon har nästan alltid en leénde på läpparna.

Nu för tiden ses vi sällan. Allt för sällan. Jag tycker det är otroligt tråkigt. Men det är vell så det är. Vi har två helt olika liv och lever i två olika världar. Men jag vet att när det kommer till knipan och jag behöver prata med någon eller luta mig mot någons axel så är hon alltid där. Hon finns alltid för mig. När vi ses är det som om vi sågs igår. Det blir ingen obekväm situation. Jag vet att jag kan lita på henne till 100%. Känner jag för att prata skit är det också henne jag ringer. Vi är duktiga på att prata skit. Vissa perioder hörs vi mer. vissa perioder hörs vi inte alls. Men jag vet att hon alltid finns där. Det får mig at känna mig så otroligt trygg.

Vi kan också vara väldigt ärliga mot varandra. Tycker hon att jag sminkat mig fult så säger hon det. När hon andvänder sina fula rosa björnben skriker jag rakt ut. För jag skulle aldrig någonsin sätta på mig någonting så förskräckligt. Men det är så hon. HON ÄR EGEN OCH UDDA DET KOMMER HON ALLTID FÖRBLI. Hon är min egna udda bästa vän med fula rosa björnben.

VILL BARA DU SKA VETA DET JESSICA KUJANPÄÄ. DU KOMMER FÖRALLTID ATT VARA MIN BÄSTA VÄN. OCH JAG KOMMER ALLTID FINNAS VID DIN SIDA. JAG ÄSLKAR DIG.



Jag vet att texten kan vara osammanhängande och att det finns 100 stavfel. Men det är ju så jag och texten är till Jessica och hon förstår. Det är bara det som betyder någonting.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: