Jul, ångest och den där jävla julgranen.

Jag har haft en trevlig dag med kära människor denna julafton. Glada barn, fina julklappar och god mat. Men jag kan inte neka att jag har en otrolig ångest och den nådde sin topp när vi kom hem. Ångest över vart alla saker ska stå, ångest över den där jävla julgranen, ångest över att det känns stökigt och skitit hemma fast jag rensat och städat i en veckas tid. 

Jag får alltid ångest på jul, även om jag har riktigt trevligt och det är lyckat på alla sätt och vis. Jag blir alltid så stressad över ingenting och stressad av att hinna med alla nära och kära. 
 
Fredrik märkte av min ångest när vi kom hem och han var så snäll och packade ner den där jävla granen och nu är det ljusstakarna och tomtarna kvar och dem ryker imorgon. I mellan dagarna åker jag till Ikea och letar upp förvaringslådor  till alla nya leksaker och Fredrik får snabbt som attan måla färdigt Hyllan som ska in i Minellas rum så vi har någonstans att ställa allt. Då ska jag även spendera mina presentkort på Hööks och Panduro. Ska jag köpa "wants eller needs" är det stora frågan, Vill ha r ju mycket roligare än behöver så vi får se hur det blir. ;) 
Jag är galen i schabrak och fick det i julklapp av Fredrik idag och det kan kanske tänkas "behöva" ha ett till. Fick även ridstövlar, vintertäcke, och ridhanskar som ska med till stallet imorgon och provas. 
 
Förra året skulle det inte ha varit ett dugg roligt att få hästsaker men i år är de det bästa någonsin.. 
 
Tack alla inblandade för idag. Kram på er. <3 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: