Uppe med tuppen och benig rumpa.

Imorse ringde klockan 06:00 då jag skulle till stallet och släppa ut djuren. Hämtade upp mamma och så for vi dit. Så fort det gick när man var två som hjälptes åt. Efter att djuren kommit ut och fått sin frukost så mockade jag och gjorde fint i stallet innan jag for hem. Väl hemma möttes jag av en elak dotter men som mjuknade upp efter ett tag. 
 
Lelle och pappa kom förbi och sa hej och sedan städade jag lite här hemma och fixade med tvätten medans Fredrik gick en liten promenad med Minella och hundarna. Nu är jag sopslut och tänkte ta mig en liten stödvila innan jag åker tillbaka till stallet för at rida min underbara Sushi. Undra vad vi ska hitta på idag? 
 
Igår red jag ut en lång sväng med Kerstin och Ivar så Sushi var jätte trött när vi kom tillbaka. Det tar på psyket att hänga på ett kalblod i skogen som tar sig fram hur fort som helst. I förrgår gav jag mig på att tida barbacka igen. Utrustade Sushi med schabrak och själv stoppade jag ner sockor i ridbyxorna för att det skulle bli mer "bekvämt" men icke. Jag kände mig som en skivad julskinka i alla fall och gnällde hela kvällen efter den ritten. Nästa gång lägger jag även på min gelepadd och provar. Skyller på att min rumpa är väldigt bening och att det därför gör så ont. ;)  Jag fattar inte hur Jenny klarade detta. Jag hade fullt upp med att inte gå av så att galoppera var ju jätte svårt. Tur jag har en snäll häst som var kolugn men hon funderade nog vad fan jag pysslade med, vilket amatör typ!! ;) 
 
Ja nu blir det en stödvila, ska även försöka tigga till mig en macka på sängen av sambon. ;) 
På återseénde. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: