Dagens hiss.

Dagens hiss går till min pappa. Nu är min pappa bäst av flera anledningar och han har alltid månat om mig, älskat mig och har alltid funnits där för mig. För idag vill jag hissa honom för en liten detalj som faktiskt handlar om detaljer. Jag känner inte många män som tänker på det där lilla extra, som gärna skapar vackra detaljer och är inte rädd för mer arbete för att få det inte bara funktionsdugligt utan även vackert, lätt och snyggt. 
 
Som Minellas lekstuga, knutarna på stallet/garaget, de där extra fina detaljerna i stallet som han för övrigt byggt till mig efter mina önskemål men även på sitt eget vis. Han köpte inte fördiga boxar utan byggde dem själva från grunden, gallret som sitter var och en för sig mellan boxarna utan att vara fastsvetsade i varandra upp och ner till (svårt att förklara) Bågarna i boxdörren så de kan titta ut utan att det finns några vassa kanter, eller kantar över huvudtaget, bågarna över boxarna med fast svetsade hästskor på mitten, i panelen i stallet har har brytit av de raka och lagt panel på snedden för att sedan göra de raka igen och vid brytningarna satt lister vid brytningen, bara det var enosmt mycket extra jobb men han gjorde det för att det skulle bli vackert (svårt att förklara, se bild på inlägget om mitt stall och se på väggen). Sadel kammaren ser ut som min kompis kök med robust bänkskiva, han tavlor på mina gamla hästar, hyllorna som han byggt och ställt upp alla mina vinster på. Han har inte bara byggt stallet, han har inrett det med kärlek om omsorg, det är ett väldigt personligt stall och inte bara fyra väggar, boxar och en stallgång. 
 
Så jag hissar pappa för att han är bra på detaljer, snäll som lägger ner otroligt mycket arbete och tid på mig, Fredrik, Minella och mina djur för att vi ska ha det så bra som möjligt och med där där lilla extra. 
 
 
 
Självklart är mamma och Lelle minst lika bra och de vill jag hissa var och en för sig i ett eget inlägg. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: