Mycket trevlig dag.

Började min morgon i stallet då jag hade utsläpp. 08:00 hade jag mockat och gjort allt klart och red iväg på en lång tur med prinsessan, vi red ner till Torslunda och tittade på fina hingstarna, Sushi gillar ståtliga pojkar. Måste erkänna att det inte är allt för behagligt att rida ett väldigt piggt fullblods sto i Dressyr sadel. Men roligt hade vi och travade med enorma steg så hon arbetade genom hela kroppen. Det är alltid roligt att rida Sushi på morgonen, vet inte varför men hon är mer glad och taggad då. 
 
På eftermiddagen har jag också fått en del gjort. Tvättat hästtäcken, varit ute och lekt på gården med Minella och plockat fram lite ute leksaker till henne och tagit bort presenningen från hennes sandlåda, mockat hundbajs från gården, kört alla vinter saker till mamma och pappa och tagit hem utemöblerna från dem. Rensat bland Minellas gamla kläder också och lagt ut lite annonser, fick hennes allra första kläder sålda och det var med blandade känslor, Sparade i alla fall de hon fick på sig för allra första gången på BB, de passade hennes docka Siri alldeles utmärkt. 
 
Mer då? Hälsat på pappa, Fredrik har lagat en bil och tvättat allt som fanns att tvätta. En riktigt bra dag har jag haft, så mycket lite solsken kan göra och så mycket energi man får. 
 
Idag kom även min älskade mamma hem som jag ska få krama om imorgonbitti, hon har varit borta på äventyr hela veckan och det är skönt att ha henne hemma igen, hon är ju faktiskt inte bara min mamma utan också min bästa vän. 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: