10 augusti. därför slutar jag rida.

hejsan!

Idag var det inte hänt mycket kan man ju säga, sovit hemma hos mor och far med Fredrik. när vi vaknade åkte Fredrik till wagee och är där nu, en så länge har jag bara hunnit kastat i mig mina äckliga mediciner (stavning) och varit och tagit in hästarna och klockan är 16:16. haha vilket tråkigt liv jag har..

mamma är ute och letar svamp men Malte, när dem kommer hem ska vi åka till annelie. och sedan hade jag tänk försöka få tag på jessica, känner att det börjar bli dags att träffa henne igen. var ett tag sen. hon som har varit i tyskland och allt. och efter det ska jag åka och rida Erland, idag va jag in  och tittade på lite bilder på Sushi som Cassandra hade lagt ut. åh vilket saknad det kom och kände att man bara ville åka och hämta hem henne för jag saknar henne så. men det går ju inte, ska ju sluta rida =/

och alla frågar varför. kan ta det här och nu så slipper alla fråga,
hästar är någonting jag hållt på med i störreara som att sparka på en boll. du sitter på ett djur som väger över 600 kg som har en helt egen vilja, man måste visa vem som är flockledaren och sätta dem på plats, det är inte alltid lätt. men som sagt. jag har hållt på länge nu, och jag tog precis studenten. ska ut i arbetslivet nu och vet inte alls hur mitt liv kommer se ut i framtiden, det är min framtid och mitt liv jag bildar och binder, jag måste ha min delar av mitt liv men jag älskar verkligen djuren, vilken utmaning och vilken känska varje gång man rider, men har inte den frihet att kunna resa, flytta och skapa mitt eget liv. så länge jag är bunden hemma men mina hästar känner jag att det inte går. jag behöver frihet till att kunna resa när jag vill och kunna flytta när jag vill., det är inte omöjligt att jag börjar ingen? detta kanske bara bli ett uppehåll tills jag hittat min plats? vi får se vart livet för mig. vi får se hur det blir?
hoppas den förklaringen räckte.

om en vecka blir det semester med mamma, pappa, Fredrik, Malte och Chilina. ska bli trevligt,.
ha en bra dag alla människor.
puss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: