Nu är det jul igen.

Det känns som att det var igår det var jul och jag satt med jätte magen och bara väntade på att Minella skulle komma. Min andra bebis (den som jag väntade precis innan Minella) var ju beräknat till just julafton satt väntan de där sista månaden vart ju lite extra jobbigt då jag vart gravid med Minella 2 veckor efter Missfallet med den adra. Så jag var gravid i över ett år kan kan säga.

Men som sagt, nu är det jul igen och nu är Minella hela 10 månader. Mycket blandade känslor då jag inte gilar julen speciellt mycket. All den stress och all julklapps hysteri. Dubbel moral från min sida, jag älskar att ge bort presenter men jag har fan inte ekonomi till att göra det egentligen. Bäst med hundarna då, billigt och bra med ost, en puff och ett täcke till Märta. Dem har inte en aning och jag känner därav ingen press då dem lika gärna kunnat vara utan. Nu är i alla fall alla julklappar inköpta och det är ju skönt.

Skulle så gärna vilja åka utomlands till Vietnam eller något liknande land över jul. Ligga på stranden och slippa allt som har med jul stress att göra. Men jag har en lite mer traditionell sambo som VÄGRAR åka utomlands över julen, pytsan för honom. Fast  samtidigt inte, Han har sovit dåligt inatt men ska ändå direkt efter jobbet åka till stan för att köpa en klänning till Minella som jag bara måste ha fast som han inte vill ha. Har tittat på denna klänning hur länge som helst men inte kommit till skott då F inte velat ha den men nu kunde jag inte hålla mig längre. Den är typ hur fin som helst och jag måste ha den. Kan inte låta bli helt enkelt. Har redan köpt den i tankarna för länge sedan. Min man är helt enkelt bäst ändå. <3

ikväll blir till till att baka och slå in 6 ostar till hundarna som dem ska få imorgon. De ska få öppna paketen själva men man får passa Nyx satt hon inte sväljer både ost, papper och snöre. Typiskt en sak Nyx skulle göra.

Bye.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: