Det jag har.

Oj så ofta man lägger tänker på vad man vill ha eller vill göra istället för att tänka på vad man faktiskt har och faktiskt har gjort. för att komma med några exempel:
  • Jag vill ja ett hus.
  • Jag vill ha ett jobb.
  • Jag vill ha en häst.
  • Jag vill ha en hund.
  • Jag vill bli smalare.
Och så mycket mer. Varför kan man inte tänka på vad man faktiskt har?

  • Jag har en underbar sambo som är snäll, omtänksam och gör så mycket för mig och ger mig otroligt mycket trygghet, han lagar mat åt mig varje dag och är bara bäst.
  • Jag har en friskt snäll, glad dotter som jag älskar över allt annat.
  • Jag har mina föräldrar och Lelle som ställer upp i vått och tort.
  • Jag har mina hundar som jag älskar otroligt mycket.
  • Jag har ett varmt hem.
  • jag har mat i kylen.
  • Jag har rinnande vatten.
  • Jag har kontakt med mina fd hästars nya ägare och vet hur dessa underbara djur mår och att Sushi har fått glädjen att snart få bli mamma.
Och ja, väldigt mycket mer... Jag måste lära mig att uppskatta det jag har mer istället för att tjura över det jag inte har. Jag kommer absolut att tjura ibland men ska i alla fall försöka göra med mindre. Det finns så mycket jag har och som jag tar förgivet men som är en annan människas högsta önskan, som barn, mat på bordet och ett varmt hem att komma hem till. Det tycker jag att alla ska göra.


Ha en bra kväll gott folk.
Kram.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: