Nu vet jag (kasnke).

Nu vet jag kanske hur jag vill ha det i mitt hem, men detta kan jag nog inte få här så det första jag ska titta på när vi skaffar hus är fönster, jag är så otroligt less på fönster så att ord inte räcker till. Jag måste ha gardiner jag inte gillar för att dölja fula äckliga saker i fönstret. JAG HATAR VERKLIGEN FÖNSTER. 

Jag har i alla fall bestämt mig för att skapa ett färg tema i varje rum. Med det menar jag inte att hela rummet ska vara i en färg men att det ska finnas detaljer i denna eller dessa färger. I köket till exempel. Där ska färgen vara grön Så jag vill ha gröna gardiner och kanske måla ramarna gröna och kanske ha gröna handdukar och dukar. I vardagsrummet är färgen orange, gul och brun, här hade jag faktiskt inget val då hela rummet går i dessa färger och det skulle bli jobbigt att helt byta och skapa om. Alla möbler ska vara mörkt bruna, grova och tunga möbler helst.

Så dessa färger blir det nog.


Köket: Grön.
Vardagsrummet: Orange, gul, brun.
Sovrummet: Röd.
Minellas rum: alla pastel färger.
badrummet: Marinblå, (ljusgrå eller vit)
Hallen: grått.

Detta låter säkert som att hela vårat hem kommer bli som ett stort klotter Men så är det inte meningen att det ska bli. Det är ju inte meningen att hela köket ska vara grönt och det är inte meningen att hela sovrummet ska vara rött, det ska bara vara små detaljer. Ni kanske kommer tycka det ser helt galet ut men i mitt huvud ser det bra ut. Så vill jag ha det.

Men som sagt lång tid dit. Måste ha en helt nu köksgrupp och en ny säng, sängbord och byrå (som vi precis har köpt en ny). Även Minellas sovrum lär det ju då bli nytt. FANA mig att man ska gå och ändra sig och ha en stark vilja. Tur att jag har en man som är med på min idé. Eller jag med vet jag ju faktiskt inte egentligen? Han verkar mest lådsas lyssna och bara hålla med för att han vet hur frivande jag blir i det jag vill, vi kvinnor ni vet. Men han brukar faktiskt gilla mina val av möbler om jag får tänka en, två och tre gånger.

Oj vad massa ointressant läsning det blev här nu men jag tvingar er inte att läsa. Detta inlägg är mer en sak för mig att gå tillbaka sen för att se om det sen blir som jag hade tänkt mig.

Nu ska jag sova. Godnatt.


Nästan såhär ser det ut i vårat vardagsrum nu.

Postat av: Sandrah - Mamma till Tova <3

Jag tänker precis som du ! Kör också på färgteman , då får man ju in alla färger man tycker om utan att det behöver bli i samma rum :)

2011-11-25 @ 21:17:59
URL: http://tovaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: