Min Margit är för smart.

Min hund är för smart.
När jag var på toa så passade tydligen Margit på att rensa min matlåda som stod kvar på vardagsrumsbordet. Hon hörde mycket väl när jag var påväg ut för jag hörde en duns. Fattade inte vad det var men visste att det var någonting så Margit är dålig på att ljuga. Märker till slut vad hon gjort och hon blev nog lite så skraj och fick brått ner och välte matlådan på väg ner från bordet. Hade hon inte gjort det hade jag ingenting märkt.

Det är inte första gången det händer. Alla som känner mig vet att jag har otroligt många socker bitar till mitt kaffe. När vi bodde i Tierp och jag drack kaffe på morgonen kunde jag ta ett par klunkar och sedan gå ut och röka. När jag kom in igen var det alltid några socker bitar mindre på bordet. Jag funderade alltid och tänkte för mig själv, har jag redan ätit så många socker bitar? Fattade inte sanningen fören den dagen Margit missade att jag kom in igen och jag fann henne på bordet påväg att sno en sockerbit.

Då har hundfan varje dag knyckt 1 eller två socker bitar. Hade hon tagit alla hade jag direkt märkt det men eftersom att hon alltid tog "lite" så märktes det inte. Haha, efter det fick jag gömma socker bitarna. Helt sjukt. En gång snodde hon allt mitt fläsk men lämnade sås och potatis, tydligen var det alldeles för gott att hon missade att lämna. Men hon låg alltid i puffen när man kom in och såg lagom oskyldig ut. En dag satte Fredrik upp kamera och det avslöjade henne yttligare en gång.

Älskade lilla smarta Margit. Jag älskar dig fast du gör dessa satyg och snor mat. Lite stolt är man ju också. Du är ju trots allt smart, detta skulle ALDRIG Märta komma på. Hon snor allt hon kommer över. Dessvärre är hon ganska liten och får inte lika många möjligheter.


Margit som bebis. <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: