Mitt stora ilandsproblem!!

Mitt stora ilandproblem är att jag aldrig kan betämma mig för vad jag ska göra när Minella vilar. Det finns så mycket jag vill göra och så lite tid. Några av dem är:
  • Städa min dagliga städning.
  • duscha.
  • "vila" ögonen en sväng i sängen och bara vara.
  • Slö titta lite tv, nörda på datan och gosa med hundarna och dricka en kopp kaffe i lugn och ro.
Egentligen vill jag ju göra allt men det går sig ju inte. Dessutom är det svårt att göra ingenting i soffan när jag vet vad jag då måste göra sen. Inte kan man slappna av då heller?

Idag löste jag det med att göra min dagliga städning när Minella ännu var vaken. Vi dansade och sjöng samtidigt som vi bäddade sängar och rastade snabeldraken. När vi var klara åts det lite banan och sen tvär slockade Minella i sin säng. Jag snabb kissade hundarna, kastade mig i en dusch och nu sitter jag här. Peppar, peppar så sover hon fortfarande och jag ska försöka hinna med en kaffe i lugn och ro då jag inte fick det imorse för damen har lärt sig att klättra upp i soffan och tycker det är jätte roligt. Synd att min kaffebryggare är så förbannat seg. Lovar att hon kommer hinna vakna innan jag får mitt kaffe.

Nu låter det som om jag klagar på "barn" livet men så är det absolut  inte. Jag älskar att vara mamma och är otroligt stolt och glad över det lilla livet. Minella är min lycka i livet utan tvekan. även min övriga familj såklart också.

Nej nu till kaffet, ÄNTLIGEN!


Bilden är tagen på Minellas faster Fias bal. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: