Mina hästar genom tiderna, Labina.

Labina har jag egentligen aldrig haft som min egen häst. Vi hade henne på foder som sällskap åt Tarzan och det var min bästa vän Hedda som kom och red henne regelbundet. Självklart red jag henne själv också men inte regelbundet och vi hade inga mål tillsammans. 
 
Labina var en arabkorsning och var flugskimmel. Hon kom hem till oss när hon var 21 år gammal och ägde av Niklas Ålund som är en riktigt skicklig ryttare. Har aldrig haft en häst med mer krut än denna, tänkte man galopp så var hon iväg illakvickt innan jag ens hunnit reagera, hon var allt annat än en nybörjarhäst och hon var riktigt fin i dressyr och var en välutbildad c ponny. Hon hade passat bra på ponnygalopp denna lilla dam, fruktansvärt kvick. Hon var väldigt snäll och rar och när Hedda fått sitt stall byggt då så tog hon över fodervärlds avtalet då stallägaren där vi stod hade skaffat en häst och det inte längre fanns plats för Labina. Hon levde många fina år denna underbra lilla tjej. 
 
Tyvärr har jag inte en ända bild på henne på min dator. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: